Saturday, January 21, 2012

Mitt Möllan i Miami

Hamnade i South Beach Miami med jobbet. Glitter, silikon, botox, platinakort. Hmm. Det måste finnas mer. Tog en nattlig promenad med väderkornet påslaget. Snackade med gatumusiker, poliser, fyllon, dörrvakter.

Klev till sist in på Club Deuce Bar, 14th Street, och kände omedelbart mig som hemma.
Kunde lustigt nog hälsa på några som jag plåtat på gatan tidigare.
Laura the bartender dyker upp bakom disken klädd i keps och dubbla tank tops, en vit och en svart. "What can I get you honey?"
Sitter nu vid den M-formade baren med en Yengling lager. Någon har satt på Tina Turner i jukeboxen och en storbystad brunett i tight rött fodral lyfter cash i automaten sidan om muggen. Biljardbordet rasslar till när någon trycker i en dollar för ett spel.
Slår mig i slang med Marianne från Connecticut som hälsar på sin bror i Miami. Vi pratar snowboarding, barn, alkoholpolitik och religion. En trevlig tjej. Snart dyker hennes pojkvän, bror och hans flickvän upp också. När de går börjar Laura bartender prata lite, är nyfiken på var jag är ifrån. De flesta hälsar familjärt på personalen, förhör sig om personliga detaljer, visar upp bilder på sin sistfödda.
Det här stället känns bra, tror jag stannar ett tag.




Marianne med pojkvän


No comments: